Saturday, March 27, 2010

keras hati

aku paling benci dan menyampah bila aku gaduh dgn bff aku
dlm dunia nie aku cuma ada 2 org aje bff lah setakat nie
sorang perempuan yg aku kenal masa aku kat sekolah
sorang lelaki yg aku kenal masa aku keje

so ari nie
mungkin kerna hari panas
aku pun jadi cepat panas
ikut keadaan sekeliling kot
so kita org gaduh(bff number 2)
aku tau aku nie cepat panas
tapi aku pun tahu yg aku nie cepat sejuk gak
bila aku dah sejuk cikit
aku cuba pujuk dia
tapi dia lak keras hati
iya tajuk di atas adalah berkaitan dgn ape yg aku kata keras hati
keras hati terjadi
ape bila kita still berkeras tak mau baik kan keadaan walaupun ada ruang dan peluang utk berbuat demikian
benda nie asalnye kecil aje
tapi disebabkan aku pada mulanye
keras hati
dan menjangkit pada kawan baik ku keras hati itu
maka terjadinye pergaduhan
dia tanya aku ok?
takkan aku nak tipu dan katakan yg semuanye ok
sedangkan tak ok pun
so aku kata "no its not ok,bye"
then i hang up d phone
like always
sbb aku malas bercakap bila aku marah'
sbb mulutku nie jenis cakap dulu baru fikir
so sebelum mulut nie cakap ape2 yg tak patut
baik aku hilangkan diri
yup cam selalu
aku lagi senang hilangkan diri
mungkin dimata kamu aku nie seorang yg pengecut
tak pe aku boleh terima
tapi aku lebih rela jadi pengecut
dari menyesal dgn apa yg bakal aku cakap
sbb bak kata org tua2
"terlajak perahu boleh di undur,terlajak kata buruk padahnya"

No comments:

Post a Comment